Jezik / Lingua

torek, 23. januar 2018

Mehika - logistika

Minili so skoraj 3 meseci od našega potovanja in se kar ne morem spraviti, da kaj napišem. Mehika me je tako noro navdušila, da sploh ne najdem pravih besed, da bi opisala to prekrasno popotovanje.

Obiskali smo Mexico City ali po njihovo Ciudad de Mexico, ki je eno največjih mest na svetu in prečudovit Yukatan s svojim turističnim vrvežom in skoraj skritimi kotički, kamor masovni turizem ne zahaja.

Vse skupaj se je začelo neko sredo ponoči tik pred jesenskimi šolskimi počitnicami, ko smo se z avtom odpravli do Malpense v Milano. Ponoči k sreči ni veliko pometa po italijanskih avtocestah in smo vse do milanske obvoznice pripeljali brez večje gneče. Bolj, ko smo se približevali Milanu, bolj se je gostil promet in na milanski obvoznici smo se že premikali po polžje. Bilo je okrog 5 ure zjutraj in si sploh ne morem predstavljati kakšen promet je potem ob 8h zjutraj.

PARKIRIŠČE V MILANU MALPENSI
Na letališče Malpensa smo prispeli po programu in parkirali avto na parkirišču PAM, ki je tik ob letališču. Na parkirišču te s kombijem odpeljejo do tvojega parkirnega prostora in ko parkiraš naložiš kovčke v kombi, ki te čaka ob tvojem avtomobilu. Tudi nazaj grede so nas že čakali na letališču in nas dostavili s kombijem prav do avtomobila. Cena je bila takrat super ugodna z možnostjo izbire plačila preko interneta ali pa ob prihodu. Ključe avtomobila smo odnesli s sabo.
Imeli smo ogledane tudi druge možnosti parkiranja, kjer lahko prespiš v hotelu in potem pustiš avto brezplačno pred hotelom, vendar tak parking je bil popolnoma nezavarovan, zato smo se na koncu odločili za PAM parking.

Kot sem pisala že v prejšnjih postih smo se za odhodno letališče Malpensa odločili zgolj zaradi cene letalske karte, ki je odtehtala 6 urno potovanje z avtom in povezane stroške s takim potovanjem. Karte smo kupili v akciji direktno pri Lufthansi z enim enournim prestopom v Frankfurtu in potem z direktnim letom v Mexico City. Celotno potovanje je potekali, kot po maslu in v Mehiki smo pristali po urniku.

TAXI - PREVOZ IZ LETALIŠČA MEX V CENTER MESTA
Na letališču se nahajajo posamezni kioski, kjer lahko kupiš karto za taxi. Potem pa s to karto stopiš do pravega taxija in te odpelje v hotel. Na internetu in tudi v vodičih smo zasledili, da je bolje uporabljati samo avtorizirane taxije, zato smo obakrat za prevoz iz letališča uporabili take taxije. Po mestu smo uporabljali UBER, ki v CDMX deluje fenomenalno in je še cenejši od taxijev. Vožnja iz/na letališče traja ca. 1 uro, ker je na cestah kaos in gneča.
TAXI autorizado  prevoz letališče do hotela v coni Rosa - 10 € / 11 € (225,00 $ pesos)
UBER prevoz iz hotela na letališče - 6 € / 7 €

LET IZ MEX v CANCUN
Po nekaj dnevnem bivanju  smo se odpravili na raziskovanje Yukatana. Iz MEX peljejo različne letalske družbe na Yukatan in glede na nasvete na internetu smo izbrali letalsko družbo Interjet. V ceni karte je bila vključena tudi check-in prtljaga, mini malica na letalu in OGROMNO prostora za noge, kar je res neprecenljivo v primerjavi z našimi evropskimi nizkocenovci kjer komajda stlačiš noge.

PREVOZ IZ CANCUNA DO PUERTO JUAREZ
Ob prihodu na Yukatan smo imeli že predhodno rezerviran prevoz do pristanišča Puerto Juarez za Isla Mujeres. Hkrati smo preko interneta rezervirali tudi isti prevoz za povratek iz otoka in prevoz do rent-a-car v bližini letališča.

RENT-A-CAR
Avto smo ob povratku iz otoka Isla Mujeres najeli preko interneta pri EasyWay Rentacar po temeljiti preučitvi vseh pogojev in izkušnjah uporabnikov.

HOTELI
Ker smo si želeli poceni in dokaj lepe hotele smo skoraj vse hotele predhodno tudi rezervirali preko Bookinga z možnostjo brezplačne odjave. Hoteli so bili bistveno cenejši v primerjavi z lanskoletnim potovanjem po Kaliforniji.

MESTNA POLICIJA
Vožnja po Yukatanu je neproblematična in nam se je vse skupaj zdelo zelo varno. Po mestih je zelo aktivna mestna policija, ki velikokrat smatra turista, kot nekakšen bankomat. Z njimi smo imeli dvakratno bližnje srečanje, prvič smo jo odnesli brez podkupnine, drugič pa je mestni policist tako dolgo vztrajal, da smo mu dali 200 pesosov (ca.10 €) podkupnine oz. propina (napitnina, kot jo imenujejo tukaj) in je v trenutku opustil vse kazni in grožnje, ki nam jih je hotel napisati. Naj poudarim, da so nas obakrat ustavili v mestih, kjer so mestni policisti in obakrat so zatrjevali, da smo peljali prehitro, čeprav smo peljali po omejitvah. No, o tem se bom podrobneje enkrat razpisala v posebnem postu....